Riffelbanen

Om banen

Ribe Jagtforening har en riffelbane på Skydebanevej 3, som ligger i forlængelse af Jægergården og vores flugtskydningsbaner.

På banen er der seks standpladser, hvor der både er 100 og 200 meter bane.  Der kan skydes i alle skydestillinger, samt der er en indskydningsbænk til rådighed. Der kan ikke skydes på begge afstande samtidig, og derfor er de enkelte træningsaftner dedikeret til skydning på enten 100 eller 200 meter, hvilket fremgår af kalenderen.

Skydning på træningsaftner koster  100 kr. pr. aften og betaling foregår via Mobilepay til nummer 641100 (Riffel, Ribe Jagtforening).  Alternativt kan du blive medlem i riffelklubben og skyde alle træningsaftener i sæsonen for 150 kr (læs nærmere længere nede på siden).

Der vil være uddannede instruktører til stede på banen hver gang til at hjælpe. Der skal fremvises gyldigt jagttegn og våbentilladelse for at man må skyde på banen. Det er ikke muligt at købe ammunition på banen.

Obligatorisk riffelskydeforløb

I Ribe Jagtforening tilbyder vi det obligatoriske riffelskydeforløb til alle riffelprøveaspiranter. Prisen er 300,- kroner, hvilket inkluderer et medlemskab til Riffelklubben, som giver fri skydning på alle træningsaftner i sæsonen.

Lørdag d. 6. april 2024 afholdes der obligatorisk riffelskydeforløb i tidrummet kl. 9-16. Information om arrangementet findes i kalenderen og tilmelding samt betaling forgår via flexbillet. Efter 16. maj er der også mulighed for at gennemføre skydeforløbet på træningsaftener. Dog er det ikke sikkert, at kurset kan gennemføres på én træningsaften, da det afhænger af antallet af øvrige skytter på banen, samt at vi har riffelinstruktører til rådighed.

Til kurset er det vigtigt at man som kursist medbinger en udprintet blanket, samt de fornødne hjælpemidler til kurset, hvilket man kan læse mere omkring på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside.

Riffelklubben

Riffelklubben i Ribe Jagtforening er for dig der ønsker at træne ofte. Som medlem er det gratis at benytte banen på alle træningsaftner sæsonen ud. Medlemsskabet koster 150 kr. pr. sæson. Medlemsskab tegnes på banen alle træningsdage, og kan kun betales via mobilepay til nummer 641100 (Riffel, Ribe Jagtforening). Som bevis for medlemsskab udleveres medlemsbevis, som skal medbringes på banen.

PDF version af oversigt over træningsdage 2024 ligger her.

Oversigt over vagthold 2024 kommer her.

Indbetaling til riffelklub 2024 se her.

Spørgsmål omkring riffelbanen eller åbningstider kan rettes til

Thomas Therkildsen 28524770

• slide