Riffelbanen

Om banen

Ribe Jagtforening har en riffelbane beliggende på Skydebanevej 3, som er i forlængelse af Jægergården og vores flugtskydningsbaner.

På banen er der 6 standpladser, hvor der både er 100 og 200 meter bane.  Der kan skydes i alle skydestillinger, samt der er en indskydningsbænk til rådighed. Der kan ikke skydes på begge afstande samtidig, og derfor er de enkelte træningsaftner dedikeret til skydning på enten 100 eller 200 meter, hvilket fremgår af kalenderen.

Skydning på træningsaftner koster  50 kr. og betaling foregår kontant eller via Mobilepay.  Alternativt kan du blive medlem i riffelklubben og skyde alle træningsaftner i sæsonen for 150 kr.

Der vil være uddannede instruktører til stede på banen hver gang til at hjælpe. Der skal fremvises gyldigt jagttegn og våbentilladelse for at man må skyde.

Obligatorisk riffelskydeforløb

I Ribe Jagtforening tilbyder vi det obligatoriske riffelskydeforløb til alle riffelprøveaspiranter. Prisen er 300 kroner, hvilket inkluderer et medlemskab til Riffelklubben, som giver fri skydning på alle træningsaftner i sæsonen.

Det obligatoriske riffelforløb kan gennemføres på alle træningsaftener, dog skal det bookes forud, for at sikre vi har riffelinstruktører til rådighed. Booking foregår via kontakt til Ib Nielsen på mail eller telefon: 56 60 09 63.  Læs mere omkring det obligatoriske riffelforløb på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside.

Riffelklubben

Riffelklubben i Ribe Jagtforening er for dig der ønsker at træne ofte. Som medlem er det gratis at benytte banen på alle træningsaftner sæsonen ud. Medlemsskabet koster 150 kr. pr. sæson. Bliv medlem ved at sende en mail med navn og telefonnummer til Simon Klinge Nielsen, samt overfør 150 kr. via mobilepay nummer 13090 (Ribe Jagtforening).

Oversigt over træningsdage 2021 her.

Oversigt over vagthold 2021 her.

Kontakt

Spørgsmål omkring riffelbanen eller åbningstider kan sendes til Kim Dockweiler: Send mail

• slide

Kalender for riffelbanen